
Historia pieniądza, zasady bezpieczeństwa w bankowości elektronicznej, a także: co znaczy i jak przeciwdziałać wykluczeniu finansowemu i nadmiernemu zadłużeniu – to główne tematy warsztatów, w których wzięli udział uczniowie szkoły w Wąglikowicach, organizowanych w ramach projektu „Uczniowskie vademecum bankowości”.
W listopadzie 2021 roku rozpoczął się projekt realizowany przez Pomorską Fundację Edukacji i Pracy, współfinansowany przez Narodowy Bank Polski, którego celem jest edukacja finansowa młodzieży.
W ramach projektu „Uczniowskie vademecum bankowości” zorganizowany został cykl warsztatów, podczas którego poruszono takie tematy, jak: wykluczenie finansowe, nadmierne zadłużenie, historia i alternatywne formy pieniądza, rozpoznawanie polskich znaków pieniężnych oraz system emerytalny w Polsce.
W ramach projektu uczniowie odbyli wycieczkę edukacyjną do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie oraz odbyli wizytę studyjną w pomorskim oddziale Narodowego Banku Polskiego.
W czerwcu 2022 roku został rozstrzygnięty konkurs literacki organizowany w ramach projektu „Uczniowskie vademecum bankowości”. Po co są pieniądze?, czy warto oszczędzać?, ale także: czy należy się nimi dzielić z potrzebującymi? – to główne pytania, jakie stawiali sobie autorzy nagrodzonych prac. Nagrody podczas zakończenia roku szkolnego wręczał Wiktor Kamiński, dyrektor Oddziału Narodowego Banku Polskiego w Gdańsku. Nagrody: tablet, opaskę sportową i powerbank otrzymali: pierwsze miejsce Marcelina Góra, drugie – Bartosz Kerlin i Amelia Majkowska. Wyróżnieni uczniowie dostali również od NBP srebrne monety okolicznościowe, na których uhonorowano polskich ekonomistów.
Projekt realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.
Projekt zakończono we wrześniu 2022 roku.